Bemiddeling van Professionals in HR, Marketing en Communicatie. 

Op zoek naar een professional, tijdelijk of voor vast? Extra capaciteit nodig? Specifieke kennis en ervaring? Iemand die echt inhoudelijk waarde toevoegt en ook in de setting en cultuur past?

Wij werken met vakkennis met professionals die we echt goed kennen, waarvan we weten hoe ze zijn en wat ze kunnen.
Weinig afbreukrisico, fijn schakelen. 

 

Beschikbaar: Ervaren marketingcommunicatie-adviseur

Deze ervaren marketingcommunicatie-adviseur heeft na haar HBO Communicatie inmiddels 15 jaar ervaring in verschillende aspecten van het vak, de laatste jaren vooral in het bedrijfsleven maar ook bij gemeenten. Een uitdagende interim-opdracht of volgende baan met ruimte voor “denkwerk” waarin iets opgezet moet worden voor ca 16uur per week past het best bij haar. Een creatieve denker, resultaatgericht en communicatief sterk, zowel persoonlijk als professioneel. 

Beschikbaar: (Online) Customer Journey Specialist

Deze professional adviseert, ontwerpt en realiseert een ijzersterke online marketing-“machine” waarbij klantbeleving in contactmomenten en marketingcampagnes klopt, een voor je klant (of doelgroep) logische opbouw heeft en leidt tot het gewenste resultaat: een goed gevoel, het opnemen van contact en/of een aankoop. 

De professionals in ons bestand zijn zo kritisch….. 
Nét zo kritisch als jij bent als werkgever! 

Het kandidatenbestand van HigherGrounds bestaat uit professionals in HR, Marketing en Communicatie. Zij zijn – actief of latent – op zoek naar een volgende stap, een vaste baan of een interim-opdracht. Allemaal kritisch kijkend naar wat bij hen past, waar ze goed tot hun recht komen en waar ze echt warm voor lopen.

Ze zijn net zo kritisch als jij. Jij bent hopelijk ook heel kritisch over wie er echt goed in je team of in de opdracht past. Je wilt iemand die echt waarde toevoegt, op een prettige manier, passend bij de cultuur en je team. 

Dat snappen wij. We zijn zelf ook kritisch over de opdrachten en vacatures waarvoor we de werving gaan verzorgen. We willen ook waardevol zijn, succesvol zijn, voldoening hebben en verschil maken. 

HigherGrounds houdt zich niet alleen bezig met bemiddeling (interim en vast) maar adviseert en denkt mee over employer branding, de arbeidsmarkt, het selectietraject, samenstelling van teams en functioneren van medewerkers.

Communicatieadviseur

Marketing specialist

HRadviseur

Online Marketeer

Arbeidsmarktcommunicatiespecialist

Woordvoerder

Recruiter

Customer Journey specialist

En meer....

Significance

We maken het verschil door echte persoonlijke aandacht en advies voor elke organisatie en situatie: maatwerk. Met aandacht voor details, de kleine dingen die het doen. Onze database met professionals bestaat uit mensen die we persoonlijk gesproken hebben en echt goed kennen. We doen niet zómaar iets, maar willen van betekenis zijn door goed advies en een kwalitatieve match.

Betrokken

Er is een echte, warme en geïnteresseerde connectie met kandidaten en opdrachtgevers. Hierdoor kunnen we een goede match maken op basis van inhoud én een goede match op organisatiecultuur en persoonlijkheid. We gaan uit van een prettige professionele relatie en samenwerking voor de lange termijn. 

Groei

We werken graag met professionals en organisaties die willen groeien. Onze bijdrage daaraan: ervoor zorgen dat uit elke match groei voortkomt: groei voor de organisatie, door de professional te vinden die het verschil maakt. En groei voor de professional: nieuwe kennis, ervaring, een positieve stap in zijn/haar loopbaan en leven. 

Nieuwsgierig

We zijn oprecht nieuwsgierig. Naar organisaties en professionals. Die nieuwsgierigheid helpt ons om te ontdekken wat er nodig is en welke professional het verschil gaat maken. In onze persoonlijke intakes met professionals zorgen we ervoor dat we iemand echt goed leren kennen. Hoe meer we weten, des te beter de match gemaakt kan worden.

Hoe gaan we te werk?

 

HigherGrounds gaat voor een kwalitatief resultaat, werkt met vakkennis en vanuit persoonlijk contact met professionals en opdrachtgevers. We adviseren in en werven voor opdrachten en vacatures die we uitgebreid persoonlijk doorspreken met onze opdrachtgevers. Hierin nemen we onze kennis van de arbeidsmarkt en arbeidscommunicatie mee, om ervoor te zorgen dat we op zoek gaan naar de juiste professional, die persoon die echt het verschil komt maken in het team en de organisatie. Hierin kijken we breder dan alleen een functieprofiel, een bepaalde opleiding en specifieke werkervaring. 
We werken met professionals die we goed kennen, waarvan we echt weten wat ze kunnen en willen. 
Wat levert deze aanpak op? Een kwalitatief resultaat, prettig contact. Prettig voor alle partijen: werkgever, professional en HigherGrounds.

 Het proces ziet er globaal uit als hiernaast omschreven.

 

Stap 1: Persoonlijk gesprek

Overweeg je de werving aan ons uit te besteden? Na een kort telefonisch gesprek schatten we op hoofdlijnen in of we voldoende voor je kunnen betekenen. Kunnen we je waarschijnlijk goed van dienst zijn? Dan maken we een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Hierin spreken we de vacature (organisatie, team, setting, functieprofiel of project-inhoud) uitgebreid door en bepalen we of en hoe we aan de slag gaan. 

Stap 2: Database- en netwerksearch en werven

Op basis van alle beschikbare informatie doen we een database- en netwerksearch en gaan we breed in gesprek met professionals in het vakgebied. Professionals die eventueel geïnteresseerd en mogelijk geschikt zijn, latent of actief zoekende professionals, of professionals met een goed netwerk in waarnaar we op zoek zijn. Daarnaast werven we uiteraard ook online, via social media en andere kanalen.

Stap 3: Shortlist

Op basis van onze search en alle gevoerde gesprekken stellen we een shortlist samen.
Hierbij stellen we graag de (maximaal) 3 beste beschikbare kandidaten aan je voor. 
Eerder in het proces hebben we afgesproken of je een Profile Dynamics Drijfverenanalyse wilt ontvangen van de kandidaten op de shortlist. Uiteraard alleen bij toestemming en medewerking van de betreffende kandidaten. 
Zo’n drijfverenprofiel geeft helder inzicht in de drijfveren van de kandidaat, waarmee gedrag voorspelbaarder wordt en sterke punten en voorkeuren, als ook minder sterke kanten en frustratiepunten duidelijk worden. Hiermee valt succes in de functie of opdracht en in de organisatiecultuur nog veel beter in te schatten. 

Stap 4: Sollicitatiegesprekken werkgever

Je voert de sollicitatiegesprekken met de kandidaten op de shortlist. Uiteraard begeleiden wij het proces, adviseren we over eventuele casuïstiek, koppelen we reacties op en reacties van kandidaten vanuit de gesprekken terug. Desgewenst doen we een referentiecheck (na overleg met de professional) in een afrondende fase. 

Stap 5: Arbeidsvoorwaarden en afronding

Arbeidsvoorwaarden komen in deze afrondende fase ter sprake. Uiteraard checken wij in de voorselectie al of de indicatie van de kandidaat matcht met de indicatie voor de functie of opdracht. Je neemt zelf de kandidaat in dienst als het gaat om een vaste baan. Wij sturen je de factuur voor onze bemiddeling. Als het gaat om een interim-opdracht, gaan wij een contract met de professional aan. Hierover informeren we je uiteraard al eerder in het proces. Hierin zijn we transparant over de marge voor onze bemiddeling en afhandeling.

Evaluatie

Na bemiddeling houden we contact om te evalueren. We adviseren onze professionals en werkgevers over stappen die vaak leiden tot een succesvolle eerste fase. 

Over HigherGrounds

Wat het verschil maakt in business?
1 ding.
In elke business.
Altijd weer 1 ding.
MENSEN.

We zijn een recruitmentbureau, gespecialiseerd in kwalitatieve bemiddeling van professionals HR, Marketing en Communicatie. Gevestigd in Zwolle en voornamelijk actief in het gebied Zwolle – Apeldoorn – Deventer – Enschede – Meppel – Lelystad – Amersfoort.
Als bureau zijn we jong maar we werken vanuit jarenlange ervaring in commerciële bemiddeling, interim-recruitment, loopbaanadvies-ervaring,  ondernemerschap en marketingcommunicatie-kennis. Wat minstens zo belangrijk is… een eindeloze passie voor wat mensen drijft in hun werk, kennis van wat het verschil maakt in organisaties, een talent voor het maken van verbindingen en een oprechte nieuwsgierigheid naar mensen en waarom ze doen wat ze doen, individueel en in teams en organisaties.

 

Testimonials

Ik heb Hanneke de afgelopen periode leren kennen als een zeer gedreven en bekwame recruiter. Zij heeft mede door haar deskundigheid ervoor gezorgd dat Viattence veel nieuwe collega’s mocht verwelkomen. Ik heb altijd heel prettig met haar samengewerkt en hoop in de toekomst deze samenwerking in welke vorm dan ook te mogen voortzetten.

Riëtte van Heeswijk

Programmamanager HRM, Viattence - de zorg en ondersteuning die u wenst!

Hanneke benaderde me voor een positie als interim marketeer bij 1 van de faculteiten van de Universiteit Twente. Gezamenlijk gingen we in gesprek met de decaan waarbij het wel duidelijk was dat ze goed naar de wensen van de klant en naar mijn profiel had gekeken. Het leidde tot een fijne samenwerking van 9 maanden waarin we diverse malen intensief contact met elkaar hadden. Ik waardeer haar enorm als professional en kan haar van harte aanbevelen. Bel me gerust voor meer informatie op 06-10295081. Met vriendelijke groet, Jos de Leijer.  

Jos de Leijer

Senior Interim Marketing, Communication and Sales Manager, @1st Commercial Consulting

Voor professionals

Vacatures

Bekijk hier onze openstaande vacatures of meld je aan via de open inschrijving.

Wie zijn wij

Dit is ons team. Wil je kennismaken? Neem dan contact met ons op!

Overweeg al je opties.

Benut je organisatiepotentieel. 

Laat ons je daarbij helpen en adviseren. 

Een nieuwe medewerker, voor tijdelijk of voor vast: een belangrijke beslissing.

Wie voegt echt waarde toe? Wie past in het team, in de setting, in de cultuur? 

Neem deze beslissing met zorg.